yvonne-annemieke-ghana.reismee.nl

Stroomstoring en belevenissen

Op het moment dat we dit stukje alvast schrijven is er stroomuitval. Als echt survivers waren we goed voorbereid en toveren in korte tijd onze zaklamp tevoorschijn en als sfeerverlichting steken we de waxinelichtjes aan. Tegen het

plafond van de veranda zit een gezellig vuurvliegje en omdat het nieuwe maan is is de sterrenhemel prachtig te zien.

Afgelopen vrijdag zijn we naar het Kpando Medical Health geweest en hebben de daar de spullen uitgedeeld. We hebben ook de bezinking geïntroduceerd en de presentatie over hematologie basis aan de analisten gegeven die hem nog niet hadden gehoord. In de middag was de tweede First Aid les met de 4 high school studenten. Deze keer ging het over grote en kleine wonden en het was weer een interessante les.

Het is hier behoorlijk warm en zonnig, op zaterdagochtend was het om 9 uur ‘s morgens al 39,3 graden. Gelukkig heeft het de afgelopen twee dagen wel een beetje geregend in de middag waardoor het wat afkoelde. ‘s Nachts koelt het af en hebben we het soms zelf wat fris, weet dat het dan nog 27 graden is!

Op zaterdagochtend zijn we naar de pottenbakkerij van Fesi geweest. Hier verkopen meerdere vrouwen hun zelfgemaakte pottenbaksels, waaronder veel leuke dingen. Zaterdagmiddag hebben we met de kinderen van het kindertehuis een dartsspel gedaan met klittenbandballetjes, dit was weer een succes. Als toetje hebben we lekker stroopwafels uitgedeeld, deze vallen ook erg in de smaak bij de kinderen.

Op zondagochtend zijn we met de kinderen van het kindertehuis naar de kerk geweest. Speciaal hiervoor hebben we onze Ghanese jurk aangetrokken. Yvonne heeft de jurk aan die ze de vorige keer als dank heeft gekregen van het Health Centre en Annemieke heeft een stofje gekocht op de markt en daarvan een jurk laten maken. De kinderen konden het eerste uur helemaal los gaan in hun danskunsten, wij hebben een poging gedaan het Afrikaanse ritmegevoel eigen te maken. Het was een lange dienst in Engels en Ewe de lokale Ghanese taal.

Ook vandaag weer afmattende hitte dus het dagelijkse colaatje was weer erg welkom.

????

Jeroen

Bijna 40 graden ‘s morgens al, halleluja ! Daarvan zou je inderdaad even lekker gaan dansen in de kerk ;-) Leuke jurken hoor ?

Tanja

Jullie zien er prachtig uit! En fijn te lezen dat men zo enthousiast is! Niet jaloers op de hitte...Groetjes, Tanja