yvonne-annemieke-ghana.reismee.nl

Terug van weggeweest

Hallo allemaal, allereerst iedereen bedankt voor de leuke reacties. Het is goed om te lezen dat iedereen zo meeleeft. We hebben even niets van ons laten horen vanwege ons drukke schema en omdat op zondag het internetcafé niet open was maar hier zijn we weer en ondanks de drukte genieten we volop van alle dingen die we doen.

Het weekend in Wli was heerlijk, we hebben een mooie wandeling gemaakt naar de rivier op zaterdag en naar de waterval op zondag. Het waren prachtige wandelingen, hele mooi natuur. Het ziet er regenwoudachtig uit met heel veel verschillende soorten vlinders. De eerste aankopen van de houtbewerker zijn gedaan, ze maken teveel leuke dingen. Gelukkig mogen we ook veel mee terug nemen en hebben de ruimte hiervoor omdat we veel spullen achter laten.

Op maandag zijn we naar het Kpando Health Centre geweest waar we een nieuwe test hebben geïntroduceerd. Het is leuk om te zien dat iedereen zo enthousiast en geïnteresseerd is, zelfs de oudste analist wil er alles over weten.

In de middag hebben wel geïnventariseerd waar alle meegebrachte spullen naar toe kunnen zodat alles nu een bestemming krijgt.

Dinsdag zijn we teruggegaan naar het lab van St Patricks en hebben daar de spullen uitgedeeld. Ook hier veel enthousiasme, de geplastificeerde procedures werden direct opgehangen en de wekkers meteen in gebruik genomen. In de middag hadden we weer een reanimatietraining, dit maal in het Kpando Health Centre. De Ghanese Annie hebben we omgedoopt tot Ama en Kofi. We hebben de training nog interactiever gemaakt door een quiz te houden waarbij bij een goed antwoord een klein pennetje werd gewonnen. Na de uitleg van de theorie mocht iedereen zelf oefenen en dat ging heel goed. De zusters en alle andere aanwezigen, in totaal ongeveer 15 mensen, waren allemaal erg enthousiast. Het was wederom weer een succes. Na de reanimatie hebben we op het lab nog een presentatie gedaan over de basis hematologie en hebben we een preparaat van een positieve tuberculose gezien. We zullen snel een verslag doen van de komende dagen waarin we veel indrukken zullen opdoen.

Tot snel ????

Cock

Hoi meiden,
Wat een ervaringen allemaal. Iedere dag druk en enerverend.
Geniet ervan.
Groetjes Cock

Sander

Goed bezig dames! Leuk om jullie verhalen te lezen ;)

Tiny

Wat is het allemaal interessant en mooi ik vond het heelmooi