yvonne-annemieke-ghana.reismee.nl

De eerste week

Inmiddels zijn we vaste klant bij het telefoonmannetje, met enig kunst en vliegwerk hebben we nu een telefoon die het Ghanese netwerk.

We zijn op het lab van het Kpando Health Centre geweest. Er waren twee bekenden van Yvonne en nog een oudere man die er de vorige keer niet was. Ze waren best druk, er was wel even tijd om ons een positieve sikkelceltest te laten zien, positieve malaria’s en natuurlijk voor een fotomomentje. Op de terugweg nog even langs de houtbewerker om een Ghanees houtsnijwerk te bestellen.

Gisteren middag hebben we een eerste hulp les gegeven aan 4 high school studenten van 13 en 14 jaar. De les ging over slangen- en insectenbeten waarin we ons vooraf maar even in hebben verdiept. De studenten waren eerst heel verlegen. We stelden vragen en uit de antwoorden die ze gaven legden we het één en ander verder uit. Na de uitleg volgde een rollenspel waarbij de studenten het geleerde in praktijk moesten brengen waarbij ieders acteertalent gebruikt werd, super grappig. Gisterenavond uit eten geweest met een groepje. Onder het eten passeerden honderden studenten in optocht in schooluniform. Wat de reden hiervoor was is ons nog niet bekend.

Vandaag even naar de markt geweest waar we wat Ghanese items hebben gekocht. Nu zitten we even uit te puffen, het is vanmorgen al aardig warm. Vanmiddag gaan we naar de Wli-watervallen waar we ook zullen overnachten. Morgenmiddag komen we weer terug in Kpando.

Zoals jullie lezen vermaken we ons prima en vervelen we ons niet.

De mutsjes en verzamelde spullen hebben enorme indruk gemaakt, we zijlings aan het inventarissen wat wat naar toe gaat. Hierover later meer.

Tot de volgende keer! ????

Mirjam

Klinkt leuk allemaal! Veel plezier hoor!

Ria

Veel plezier!

Adrie

Dat het warm is is te zien aan jullie! De watervallen geven misschien verkoeling!