yvonne-annemieke-ghana.reismee.nl

De eerste dagen in Ghana

Maandagavond aangekomen in Accra en daar overnacht. De volgende ochtend zijn we naar Kpando gebracht. Een mooie rit, met pech onderweg maar gelukkig was de chauffeur heel handig dus probleem opgelost. Onderweg nog een kip overreden en een geit nog net kunnen ontwijken doordat de claxon het niet deed, gelukkig werd die daarna meteen gemaakt want je wilt niet nog een kip overrijden. We zijn heel hartelijk welkom geheten in Kpando, iedereen is heel vriendelijk en herkent Yvonne. Ze vinden het allemaal heel bijzonder dat Yvonne weer terug is.

Op woensdag zijn we begonnen bij het St. Patricks, we hebben een rondleiding gekregen door het ziekenhuis en hebben meegekeken op het lab. In de middag hebben we reanimatietraining gegeven aan de verpleging, dit was hilarisch omdat we het zeer interactief hielden. Uiteindelijk is het gelukt om de meesten te laten oefenen op de lokale opblaasbare Annie.

Het Ghanese eten is heerlijk, 2x per dag warm eten wat heerlijk is met de warmte. Het weer is even wennen, de warmte is best pittig en gelukkig koelt het ‘s avonds af zodat slapen iets makkelijker gaat.

Op donderdag zijn we weer teruggegaan naar het lab van St. Patricks. Het was super druk in de ochtend dus Yvonne heeft de inschrijving gedaan en Annemieke de kleuring van de malaria. We hebben een powerpoint over de basis hematologie laten zien en het is leuk om te merken dat de Ghanese collega’s zeer geïnteresseerd zijn en veel vragen stellen.

In de middag hebben we een meeting gehad en daarna was er nog een meeting over wereld AIDS dag op 1 december waarvoor een programma wordt bedacht om AIDS onder de aandacht te brengen. Hierna zijn we voor de derde keer teruggegaan naar de telefoonshop omdat onze telefoons nog steeds niet werken. Gelukkig hebben we snel 1x kunnen bellen maar daarna was het over met de verbinding. Terwijl we wachten op het fixen van onze telefoon schrijven we deze blog, multitasking in het drukke Ghanese leven. Hopelijk kunnen we straks berichten dat alles werkt. Helaas is dat niet het geval. Morgen in de herkansing. Nu gelukkig wel even contact via het internetcafé.

Tot de volgende keer ????

Mirjam

Super leuk en actief zijn jullie al bezig! Geniet ervan. Jullie zijn toppers

Jeroen

Top hoor, klinkt allemaal erg leuk. Hebben jullie het eerste mutsje al uitgedeeld? Heel veel plezier en lekker genieten daar !

Tineke en Henk

Fijn om van jullie te horen,het zal zeker even moeten wennen daar.Maar wat hebben jullie het druk en goed om zo te kunnen helpen. Succes met de telefoon.groetjes van ons.

Lia

Mooi dat jullie goed aangekomen zijn en al heel wat gedaan hebben.
Leuk dat de reacties zo positief zijn.
Mooie tijd, groet!

Ria

Yvonne wat leuk dat ze blij waren je weer te zien.Ja en nu met z'n tweeen.Dat lijkt me helemaal fijn .Zo kun je later ook alles delen.

Monique

Fijn om te lezen dat alles goed gaat! En wat hebben jullie al een hoop gedaan in die paar dagen. Hopelijk doen de telefoons het snel. Veel plezier en geniet ervan ?

José S

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Ook al wild gespot? (grapje, krijg je als je net terugbent v n Africa-safari).
Succes verder.
Hgrtjs

Regi

Spannend om je berichten te lezen. Vooral dat jullie de geit en de kip konden ontwijken. En prima werk doen! Groetjes! Regi

Mayke B.

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen en hartelijk welkom zijn. Het zal best weer even wennen zijn, maar het werk dat jullie doen vind ik geweldig. Succes verder en ik blijf jullie volgen. Groetjes, Mayke (van gym)

Bart Bootje

Hej meiden!

Lekker stoffig avontuur!

Ik dacht dat de zg big five uit andere dieren bestond?!
Maar goed jullie verzinnen je eigen: kip-geit-... :-)
Ben benieuwd naar het vervolg ;)

Njoy!
Bart

(was t smikkelen? plat gereden kip?)

joke naafs

wat fijn dat ik jullie reisblog weer ontvang, er was iets misgegaan denk ik, waardoor ik niets ontving maar het is nu oke ik vindt het altijd leuk om jullie verhalen te lezen. heel veel succes met de werkzaamheden en ik kijk uit naar het volgende verhaal
Joke